„YouTube“ derasi su muzikos įrašų kompanijomis dėl jų dainų licencijavimo dirbtinio intelekto įrankiams, kurie kopijuoja populiarių atlikėjų muziką, siekdami laimėti skeptišką industriją išankstiniais mokėjimais.
„Google“ valdoma vaizdo įrašų svetainė turi gauti muzikos įrašų kompanijų turinį, kad galėtų teisėtai mokyti AI dainų generatorius, ruošiantis šiemet pristatyti naujus įrankius, teigia trys su situacija susipažinę žmonės.
Bendrovė neseniai pasiūlė dideles pinigų sumas pagrindinėms muzikos įrašų kompanijoms – „Sony“, „Warner“ ir „Universal“, siekdama įtikinti daugiau atlikėjų leisti naudoti jų muziką mokant AI programinę įrangą, teigia keli žmonės, susipažinę su derybomis.
Tačiau daugelis atlikėjų vis dar griežtai priešinasi AI muzikos generavimui, bijodami, kad tai gali sumenkinti jų kūrybos vertę. Bet kokie žingsniai, priverčiantys žvaigždes dalyvauti tokioje schemoje, būtų labai prieštaringi.
„Industrija su tuo kovoja. Technologijų kompanijos turi autorių teises, bet mes turime galvoti, kaip tai suvaldyti“, – sakė didelės muzikos kompanijos vadovas. „Nenorime būti laikomi atsilikėliais.“
Praėjusiais metais „YouTube“ pradėjo testuoti generatyvinį AI įrankį, leidžiantį žmonėms kurti trumpus muzikos klipus, įvedant teksto užklausą. Produktas, iš pradžių pavadintas „Dream Track“, buvo sukurtas imituoti žinomų dainininkų garsus ir tekstus.
Tačiau testavimo fazėje dalyvavo tik 10 atlikėjų, įskaitant Charli XCX, Troye Sivan ir John Legend, ir „Dream Track“ buvo prieinamas tik mažai kūrėjų grupei.
„YouTube“ nori prisijungti „dešimtis“ atlikėjų, kad šiais metais galėtų išleisti naują AI dainų generatorių, sakė du žmonės.
„YouTube“ teigė: „Nesiekiame plėsti „Dream Track“, bet kalbamės su įrašų kompanijomis apie kitus eksperimentus.“
„YouTube“ siekia naujų sandorių tuo metu, kai AI kompanijos, tokios kaip „OpenAI“, sudaro licencijavimo susitarimus su žiniasklaidos grupėmis, kad mokytų didelius kalbos modelius, sistemas, kurios valdo AI produktus, tokius kaip „ChatGPT“ pokalbių robotas. Kai kurie iš šių susitarimų žiniasklaidos kompanijoms yra verti dešimčių milijonų dolerių, teigia vidiniai šaltiniai.
Derybos dėl muzikos būtų kitokios. Jie nebūtų visapusiški licencijavimo susitarimai, o būtų taikomi tik tam tikrai atlikėjų grupei, teigia su diskusijomis susipažinę žmonės.
Tai priklausytų nuo įrašų kompanijų, kaip jos skatintų savo atlikėjus dalyvauti naujuose projektuose. Tai reiškia, kad galutinės sumos, kurias „YouTube“ galėtų sumokėti įrašų kompanijoms, šiuo metu nėra nustatytos.
Šie susitarimai būtų labiau panašūs į vienkartinius mokėjimus iš socialinių tinklų kompanijų, tokių kaip „Meta“ ar „Snap“, už prieigą prie jų muzikos, o ne į honorarais pagrįstas sutartis, kurias įrašų kompanijos turi su „Spotify“ ar „Apple“, sakė šie žmonės.
„YouTube“ naujas AI įrankis, kuris greičiausiai nenaudos „Dream Track“ prekės ženklo, galėtų būti „YouTube Shorts“ platformos dalis, konkuruojančios su „TikTok“. Derybos tęsiasi ir sandorio sąlygos dar gali pasikeisti, teigia žmonės.
Naujausias „YouTube“ žingsnis yra tuo metu, kai pirmaujančios įrašų kompanijos pirmadienį padavė į teismą dvi AI startuolius, „Suno“ ir „Udio“, kuriuos jie kaltina neteisėtu autorių teisių saugomų įrašų naudojimu mokyti savo AI modelius. Muzikos industrijos grupė siekia „iki 150 000 JAV dolerių už kiekvieną pažeistą darbą“, teigiama skunde.
Po to, kai 2000-aisiais muzikos kompanijoms grėsė išnykimas dėl „Napster“ kilimo, šį kartą jos bando užbėgti už akių trikdantiems technologijoms. Įrašų kompanijos nori dalyvauti licencijuotuose produktuose, kurie naudoja AI kurti dainas, naudojant jų muzikos autorių teises – ir gauti už tai apmokėjimą.
„Sony Music“, kuri nedalyvavo pirmojoje „YouTube“ AI eksperimento fazėje, derasi su technologijų grupe, kad naujiems įrankiams būtų prieinamos kai kurios jos muzikos, sakė su situacija susipažinęs asmuo. „Warner“ ir „Universal“, kurių atlikėjai dalyvavo testavimo fazėje, taip pat derasi su „YouTube“ dėl produkto plėtros, sakė šie žmonės.
Balandžio mėnesį daugiau nei 200 muzikantų, įskaitant Billie Eilish ir Frank Sinatra paveldą, pasirašė atvirą laišką.
„Nekontroliuojamas AI sukels lenktynes į dugną, kurios sumažins mūsų kūrybos vertę ir neleis mums už tai tinkamai atlyginti“, teigiama laiške.
„YouTube“ pridūrė: „Mes visada testuojame naujas idėjas ir mokomės iš savo eksperimentų; tai svarbi mūsų inovacijų proceso dalis. Tęsime šį kelią su AI ir muzika, kai kursime ateitį.“