Pastaruoju metu Lietuvos socialiniuose tinkluose vis dažniau matoma internetinės parduotuvės „Temu“ reklama, kuri veda į lietuvišką šios platformos versiją. Čia pirkėjams siūlomos itin pigios prekės iš Kinijos, ir reklama skatina vartotojus pasinerti į, galima sakyti, „pigių prekių rojų“. Kyla klausimas, ar tokia konkurencija daro poveikį Lietuvos elektroninėms parduotuvėms? Didžiausių vietos prekybininkų atstovai teigia, kad „Temu“ turi keletą esminių trūkumų, apie kuriuos daugelis pirkėjų nesusimąsto.
„Temu“ – tai žemų kainų prekybos platforma, kilusi iš Kinijos. Ji priklauso vienai didžiausių e. prekybos bendrovių „Pinduoduo“ ir yra orientuota į Vakarų rinkas, siūlydama nebrangius produktus. Dažniausiai prekės, tokios kaip sportiniai batai, vaikų žaislai ar stebėjimo kameros, yra siunčiamos tiesiai iš Kinijos, o dėl itin žemos kainos platforma sukelia susidomėjimą tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse.
Įžengusi į Lietuvos rinką, „Temu“ siūlo prekes, kurių kainos sunkiai gali konkuruoti su vietiniais pardavėjais. Pavyzdžiui, kilimų pūkų surinkėją čia galima įsigyti už vos 0,45 euro, vyriškus sniego batus už 12,47 euro, moterišką apatinių komplektą už 3,23 euro, moterišką megztinį už 2,79 euro ar kardiganą už 2,09 euro.
Nors tokios žemos kainos neabejotinai vilioja pirkėjus, vietiniai prekybininkai pastebi, kad pirkėjai ne visada įvertina galimas rizikas. Visų pirma, pristatymo laikas iš Kinijos gali būti gana ilgas, dažnai siekiantis kelias savaites ar net mėnesį. Antra, prekės dažnai nėra tokios kokybiškos, kaip tikimasi, o grąžinimo ir garantijos procesai gali būti sudėtingi. Trečia, dėl muito mokesčių pirkėjai kartais gali susidurti su papildomomis išlaidomis, kurios nebuvo aiškiai nurodytos perkant.
Lietuvos elektroninės prekybos atstovai taip pat pastebi, kad nors „Temu“ šiuo metu yra populiari dėl mažų kainų, ilgainiui pirkėjai gali pradėti ieškoti patikimesnių ir greitesnių sprendimų. Dėl to vietos prekybininkai nesijaučia labai susirūpinę ir tikisi, kad kokybė bei klientų aptarnavimas vis dar išliks svarbiais veiksniais pirkėjams renkantis prekes.
Apibendrinant, nors „Temu“ įėjimas į Lietuvos rinką tikrai kelia naujų iššūkių vietiniams prekybininkams, šio naujo žaidėjo siūlomos prekės ne visada atitinka vietinių vartotojų lūkesčius